Översvämmning

Dan före dan är en dag full med förberedelser inför julen. I dag kom Martina hem så nu är hela familjen samlad. Granen flyttade in i huset och står nu så vacker i hörnet med alla kulor och belysning. Inget glitter för det ska det inte vara i julgranen enligt mig. Griljerade julskinkan, kokade chokladkola, gravade senapsströmming, tillverkade negerkyssar och pyntade hela huset. För första gången på alla år så låg jag bra till med allt och såg fram emot en ganska fri kväll. Men ni som följer den här bloggen vet att livet på gården är fullt med överraskningar.

Kl 19 går jag och Martina ner till stallet för att ta in Bilbo och Chassi. Jag går in genom porten och ska först mata fåren har jag tänkt. Kommer in och stelnar till. Vad är det för ljud? Något sorts lägre dån skulle det kunna beskrivas som. Vi öppnar stalldörren och det bara sprutar med fullt ös. Kastar mig genom sjön på golvet och rusar till sadelkammaren och drar i alla spakar jag hittar. Tystnaden lägrar sig. Vattenkopplingen i taket över småboxarna har frusit sönder. Tur i oturen att vi kom ner just då. Kan se framför mig vad som hänt om det stått på några timmar till. Nu var bara den första delen dränkt i vatten. Vattendammsugaren fick bäras fram och sedan kånkade vi ut den full hur många gånger som helst. Får se hur det blir nu, det kanske blir rena isbanan där inne. Det skulle bli kallt i natt och eftersom det inte går att få bort allt vatten kanske det fryser till is.


Kommentarer
Postat av: Antonia

Usch då, låter inte alls kul:S

Typiskt att sådant händer när man har som mest att göra. Hos oss var det inte vattenledningen utan värmepannan som packade ihop igår, tyckte att det var ovanligt kallt i huset på morgonen. Jättesvårt att få tag på någon som kan fixa sådant dagen innan jul, men vi lyckades iallafall:)



Hoppas ni får en bra julafton därborta:) Hälsa alla från mig! God Jul!

2009-12-24 @ 14:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0