Mer problem

Inte kom vattnet igång i lösdriftarna som vi trodde. Så idag fick vi stoppa in en sladdlampa inuti röret och hoppas på att värmen skulle få isen att lossna. Det tog ca 4 timmar så kom i alla fall vattnet igång hos stona. I morgon får vi upprepa samma procedur hos Mullegänget.

Vi har fått hem briketter för eldning i vinter så idag bytte jag till pallgafflarna på traktorn så att jag skulle kunna köra in dem under tak.



Jag hann knappt börja så gick traktorn sönder. Det gick inte att byta växel och inte ens få den till friläget. Där stod traktorn tvärs över gårdsplanen och blockerade allt. Anders bedömde att det var kopplingen som inte fungerade så det var bara att börja skruva isär och försöka laga. Det visade sig vara en spricka vid fästet till en arm så den kopplade inte ur som den skulle. Det gick att laga provisoriskt tills vi fått hem en ny del så briketterna hamnade i alla fall under tak till slut.



Trots alla krångliga problem måste man ändå vara glad i detta underbara väder. Hela landskapet är dränkt i snö och det ser så mjukt och vackert ut. Kunde inte låta bli att ta en massa härliga foton. Man vet aldrig hur länge det håller i sig. Jag hoppas på en riktig vinter med snö fram till april.





Kommentarer
Postat av: Lotta

Tack så mycket för att jag fick komma förbi och hälsa på! Var kul att se farbror Rasmus och rida lite i skogen.

Har en blogg men är dålig på att uppdatera, den är lösenordsskyddad också men la in lite filmer, en på Rasmus från när jag hade honom på SRK på foder -08. Tränade för Carina där.

http://charlottaeditelisabeth.blogg.se/

Användare: lotta

Lösenord: lotta



Kram

2009-12-21 @ 15:47:16
URL: http://charlottaeditelisabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0