Medhjälpare på besök

Den här helgen har Ylva och Emelie varit och hälsat på. De hjälpte till i somras på ridlägrena och även på några mamma-barnläger och kommer hjälpa till nästa sommar också. Ylva och Emelie brukar komma hit då och då och hälsa på, rida och hjälpa mig med hästar och stall. Det är lika kul varje gång. Känns skönt att alla hästar blir rejält ompysslade och jag kan koppla av helt eftersom jag vet att de är så duktiga och att man alltid kan lita på dem. Numera klarar de galant en bockande Mulle och Mia ute i skogen och det gör att hästarna tycker det är så kul när det blir lite fart och fläkt.

I dag har det varit tre stora glädjeämnen med hästarna.

1. Bilbo stod som ett ljus när Emelie klev upp på honom. I våras var han helt hopplös och studsade runt, sparkade bakut och det var nästan omöjligt att få upp en ryttare på hans rygg. Nu med facit i hand och att det idag gick med glans visar att det var hans sätt att försöka få oss att förstå att han hade jätteont i sina fötter. Nu när han är frisk från fången och dessutom fått skor på fötterna är han sitt gamla vanliga jag igen. Underbart!



2. Musseron blev sadel och tränstränad idag. Lite knaper på bettet annars brydde han sig inte. Ylva hängde på hans rygg och han verkade mest säga till oss "Kom igen nu, jag är stor, klart jag ska ha ryttare på mig". Han har verkligen mognat och hela han känns lätt att hantera. Snygg är han också. Jag är en stolt uppfödare!



3. Bouchette och Clarissa skulle idag bekänna färg vad gäller magomfånget. Bouchette en cm mindre än måttbandet och hör och häpna, Clarissa samma mått. Man tror inte det är sant!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0