Givande kursdagar

Jag har nu varit på kurs både tisdag och onsdag och dessutom på en föreläsning i dag med rubriken "Våga ta betalt". På dagens föreläsning fick vi lyssna till en kvinna som jobbar med att lära ut att sälja. Många små godbitar och så är alltid sådana här föreläsare ganska roliga emellanåt så några goda skratt blev det också. Knöt några bra kontakter efteråt i minglandet. Det är en av de större vinsterna med att gå på kurs att man knyter många kontakter som ibland visar sig kan bli en bra samarbetspartner.

På onsdagens kurs jobbade vi med att sätta ihop ett bra erbjudande på respektive företag och så gjorde vi också en priskalkyl för att se om det pris vi satt verkligen täckte kostnaderna. Oftast är det så att företagare tar för lite betalt och så att säga bjuder på sin tid.
Så här blev mitt erbjudande:
--------------------------------------------------------------------------------------------

Personlig utveckling
- en avkopplande helg på Rocklösa

En skön avstressande helg som kombineras med en kurs i personlig utveckling. Det här är kursen du aldrig kommer glömma. Fylld av insikter kommer du utveckla dig själv och skapa möjlighet till bättre relationer med omgivningen. Vi använder oss av hästar som genom sin fantastiska förmåga att läsa kroppsspråk kommer agera och spegla dig och ge 100% ärlig feedback i de enkla övningar du genomför. Ingen ridning ingår och det krävs ingen hästvana för att vara med.

Program

Dag 1, lördag:
Du anländer till Rocklösa mitt på dagen och installerar dig i ditt tvåbäddsrum. Därefter serveras lunch och sedan påbörjar vi resan i personlig utveckling. Efter ett kort introduktionspass använder vi sedan tiden till upplevelsebaserade övningar tillsammans med hästen nere på ridbanan. På eftermiddagen fikar vi med hembakat. Dagens första kurspass avslutas med en tillbakablick. Därefter finns det tid för bastu och avkoppling innan en trerättersmiddag serveras.

Dag 2, söndag: Efter frukostbuffén påbörjar vi dagens aktiviteth. Vi börjar med ett kort teoripass och därefter kommer du delta i fortsatta övningar tillsammans med hästarna under halva dagen, antingen förmiddag eller eftermiddag. Den tid du disponerar fritt kan du t ex vandra/promenera i våra vackra omgivningar. Mitt på dagen äter vi en god lunch och på eftermiddagen fikar vi tillsammans. Vi avslutar med en utvärdering av kursen och helgens insikter. Du disponerar ditt rum till kl 18.00.

Pris

6 500:- per person. I priset ingår kurs i personlig utveckling, boende i tvåbäddsrum, två luncher, två eftermidagsfika, en frukost och en trerättersmiddag med vin/öl/vatten.

Övrigt

Möjlighet finns att boka massör under helgen 375:-/timme.
Ta med kläder och skor som anpassas till årstid och väderlek då alla övningar genomförs utomhus på ridbana. 

 

Fakta:

Rocklösa gård (10 mil från Stockholm) ligger mitt i vackra Sörmland. Vid norra delen av sjön Övre Gällringen har gården sina ägor, vilka består av ett kuperade åkrar och vackra ekhagar. I socknen finns 49 sjöar. Ett spännande landskap med många sorters vilda djur och ovanliga växter och svampar.

På gården bedrivs ett ekologiskt lantbruk, hästverksamhet och det finns även får.

Vi är anslutna till EAHAE (Europena Association  Horse Assisted Education) och arbetar efter väl utprovade koncept och professionella  metoder.


Rocklösa upplevelse och utveckling

-----------------------------------------------------------------------

Det vore kul med lite kommentarer och synpunkter


Kommentarer
Postat av: Helene Forsberg

Hej Lena! Jag tycker din annons/koncept ser väldigt bra och genomtänkt ut. Jag önskar SÅ att jag hade råd att komma ner en helg för jag har på känn att jag både skulle tycka om och behöva de övningar som genomförs på kursen. Grattis till en fin och trevlig blogg, jag läser den varje dag. Gott Nytt År och god fortsättning från Helene och Rulle

2010-01-04 @ 13:41:39
Postat av: Alice Lindblom

Hej Lena! Jag kommer på ridläger i sommar och jag längtar värkligen! Jag läser din blogg nästan varje dag! Jag tycker den är jätte bra! Hoppas ni har det bra! MVH Alice Lindblom!

2010-05-20 @ 19:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0