Fint besök och julafton

GOD JUL på er alla.
Årets julafton har varit en lugn och skön dag, precis som det ska vara. Inga olyckor i stall eller med hästar och vattnet har stannat i ledningarna. Förra året slet Grattis upp ett stort sår på bogen så då tillbringade jag 2,5 timme i stallet tillsammans med veterinären för såret (24 cm långt) var tvunget att sys ihop.
Vår julafton brukar se ut så här: På förmiddagen gör vi klart allt i stallet och med hästarna sedan dricker vi glögg. Jullunch mitt på dagen och sedan Kalle Anka på TV. Samtidigt med programmet dricker vi kaffe och smakar på alla julkakorna. Sedan blir det julklappsutdelning och så äter vi julmiddag och avslutar med risgrynsgröt. Vi började för några år sedan titta på Svensson, Svensson så nu har även det blivit en tradition.

Vi har fått väldigt fint besök vid vårt fågelbord. Otroligt så många udda gäster som kommer i år. Den här gången är det en fågel som verkligen ser exotisk ut tycker jag. Så här ser den ut:



Det är en steglits. De starka färgerna gör den väldigt orginell och man tar inte fel när man ser den. Trots att vi haft fågelbord i många år har jag aldrig sett någon där tidigare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0