Ingen influensa tack

Snön vräker ner och kylan biter i kinderna. I dag var det - 8 grader och blåste en del. Jag tippar på att vi fått 25-30 cm snö nu. Snömängden varierar mycket om är ute och åker. I Gnesta hade de fått ännu mer.



Anders och jag åkte in dit på eftermiddagen för vi skulle vaccinera oss mot svininfluensan. Vi var lite tveksamma till om vi skulle göra det samtidigt eller ej. Kan ju bli katastrof på gården om vi båda får någon form av biverkningar. Men vi chansar. Det vanligaste verkar vara att man får ont i armen eller någon dag med influensasymtom.

Det brukar vara Anders som plogar på gården men nu när han går med kryckor får jag ta över den sysslan. Körde undan snön mitt på dagen men när vi kom hem på kvällen så hade det fyllt på igen så i morgon får det bli en sväng till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0