Blött om hovarna

Det blir sällan som man planerat när man bor på gård med djur. När jag i dag mockade grusplanen hos stona la jag först märke till att det var en vattenpöl utanför deras lösdrift. Tänkte att där brukar det inte samlas vatten. Jobbade på och reflekterade inte mer över det just då men så fick jag syn på betongröret som är stommen till elvattenkoppen. Där såg man tydligt att det var fukt på den del av röret som är vänt mot väggen. Upptäckte också att det var bra plaskigt under fötterna just där.
Brandkårsutryckning upp till huset och Anders. Han går ju på kryckor efter sin olycka och med helt stelt ben så jag insåg att detta måste jag nog lösa själv. Är däremot inte så insatt i hur det fungerar så jag behövde råd. Som tur var kunde Anders ta sig ner för en undersökning.


Ska jag hjälpa dig?

Det var inte så enkelt som vi trodde utan det blev att stänga av vattnet till den sektionen (krypa ner i en brunn och stänga av) och sedan montera isär hela vattenkoppen. Tillslut hittade vi att en gummislang läckte. Nu är det lagat så i morgon kan vi montera ihop det igen och slå på vattnet.


Jag följer dig ut så du känner dig trygg


Tack för bra samarbete

Nu ska jag titta på idol och se om min favorit vinner. Vem hejar du på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0